Thuiss! - Reisverslag uit Slough, Verenigd Koninkrijk van Michèle Vernède - WaarBenJij.nu Thuiss! - Reisverslag uit Slough, Verenigd Koninkrijk van Michèle Vernède - WaarBenJij.nu

Thuiss!

Door: inthepub

Blijf op de hoogte en volg Michèle

13 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Slough

Heej iedereen,

Sinds vorige week donderdag ben ik weer voorgoed thuis, echt thuis.
We waren 13.30 engelse tijd vertrokken, maar moesten eerst nog even laden in Gatwick. We moesten een uur wachten voordat we konden laden, terwijl dat laden echt maar 10-15 minuten duurt. Goed, daarna opweg naar Dover waar we de boot namen naar Calais, duurde 90 minuten.
Toen we eenmaal aan de overkant waren hadden we trouwens bijna een ongeluk!
We reden rechts achter een andere vrachtwagen. Die wilde we evenlater inhalen dus gingen we op de linkerrijbaan. Maar er waren maar 2 rijbanen, dus alle rijbanen waren bezet. Zat er zo'n klein autootje achter ons, helemaal lichten knipperen, dat hij er langs wilde, maar dat ging natuurlijk niet. Evenlater hadden wij die vrachtwagen ingehaald dus reden weer op de rechterrijbaan, komt die kleine auto: snijdt ons af om voor ons te rijden, gaat vervolgens keihard op de rem staan! Midden op de snelweg! Dus wij ook op de rem en toeteren, ging die auto weer verder rijden om vervolgens nog een x keihard op de rem te staan en daarna reed hij met volle vaart weg! Mijn chauffeur natuurlijk helemaal boos op hem, en zei telkens: jaa die pak ik nog wel!
Maar goed, we hebben het overleefd.
Evenlater half 3 's nachts was ik dan echt thuis! Lange rit, maar nu ben ik dan echt thuis.

Eigelijk vond ik het de laatste 2 weken wel heel gezellig in Engeland. Ik woonde toen bij een collega waar zijn nichtjes/neefjes/vrienden van mijn leeftijd ook vaak over de vloer kwamen. Eerst telde ik elke dag mijn dagen af en nu op het laatst was het, o, ik ga morgen naar huis toe. Het had ook niet zoveel uitgemaakt als ik er nog een weekje langer had gezeten.

Vrijdag had ik thuis een geweldige surprise-party!
Ik belde iedereen op: wat ga je vanavond doen? Iedereen: Ja sorry, ik kan niet. Ik heb dit en dat te doen, met die en die afgesproken.
Evenlater dacht ik: nou weet je wat, ik blijf wel thuis.
Dus ging ik beneden scrabbelen (in het Engels) met mijn zus en wat vrienden van haar. Toen we bijna klaar waren met het spel hoor ik ineens achter me: SURPRISEEEEEE!!!
Kijk ik achter me! Staan daar ineens een hele groep vrienden!
Mijn moeder had de deur al opengezet, ze hadden allemaal de fietsen paar meter verderop gezet en kwamen sluipend het huis binnenlopen, dus ik had echt niets gehoord!
Ik vond het echt geweldig!

Dit is voorlopig mijn laatste blog. Misschien volgend jaar weer als ik weer in het buitenland stage ga lopen, maar daar ga ik eerst nog een jaartje goed over nadenken.

Bedankt iedereen voor het lezen van mijn blogs en van alle leuke reacties!

Love,

Michèle

  • 13 Januari 2011 - 15:11

    FaMo's:

    SURPRISE!!! En je had écht niets gehoord en toen de telefoon ging en je vroeg wie dat was, zei ik dat het voor mij was... Je vrienden stonden letterlijk echt achter je en NOG had je niets door, totdat ze S U R P R I S E riepen.
    Dat gezicht van jou zal ik noooooit meer vergeten! Geweldig...
    Je vrienden vonden je er goed uitzien, zo zonder make-up, jijzelf echter bent toen wel vlug even naar boven gegaan en toen kon de gezellige avond pas echt beginnen. Ze hadden ook een groen T-shirt met al hun namen erop geschreven aan je gegeven. Heel lief allemaal.
    Je bent alweer bijna gewend aan NL, alleen met oversteken heb je af en toe moeite, eerst naar Links kijken en dan naar Rechts in Nederland. Maandag met rijlessen beginnen (ahum, niet je eerste ;-) ) en vóór je het weet begint school weer.
    Fijn dat je nu 'echt thuis' ;-) bent,
    liefs, je FaMo.

  • 13 Januari 2011 - 15:46

    Wout:

    Hahaha die auto durft wel.. denk dat die het toch wel had afgelegd tegen zo'n vrachtwaggel :)
    Leuk dat je er weer bent kan je tenminste weer heineken drinken zonder dat er 'imported' op staat!

    Kus

    Wout

  • 14 Januari 2011 - 19:53

    Claire :

    Home Sweet Home :D

    Vind het heel gezellie dat je weer thuis bent en dat we lekker saampies sporten!!!
    Haha, wat betreft je volgende stageplaats, daar kom ik graag weer bij je bezoek ;-)

    Big kiss

  • 18 Januari 2011 - 12:58

    Johanna:

    Hallo Michelle,

    Ben je alweer wat gewend aan Nederland? Geniet je van je vakantie?
    Vond het gezellig om even met je bij te kletsen en heb geen last gehad van jouw surpriseparty, wist er alles van!
    Hoe gaat het met het autorijden? Net zo goed als met die vrachtwagens?
    Ik hoop het voor je. Sterkte met de draad weer oppakken en de voorbereidingen voor je opleiding,

    Groet Johanna

  • 20 Februari 2011 - 16:22

    Michiel Mak:

    Hartstikke leuk dat je weer thuis bent zeg,

    we hebben je gemist!:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Slough

Slough

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2011

Thuiss!

03 Januari 2011

Happy New Year!

17 December 2010

Geslaagd weekend!

01 December 2010

Het begint wel steeds leuker te worden hier

12 November 2010

Lkkr weekendje thuis geweest
Michèle

Actief sinds 22 Aug. 2010
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 19665

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 30 December 2014

Cape Verde

23 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Slough

Landen bezocht: