Happy New Year! - Reisverslag uit Slough, Verenigd Koninkrijk van Michèle Vernède - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Slough, Verenigd Koninkrijk van Michèle Vernède - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: inthepub

Blijf op de hoogte en volg Michèle

03 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Slough

Happy New Year Everybody!!
Iedereen een fijna jaarwisseling gehad?
Ik wel in ieder geval!
Laat ik ff'tjes beginnen met half december, want daar was ik geëindigd met mn vorige verslag.
23 december begon ik goed ziek te worden! Rond een uurtje of 3 ging ik weg van mn werk naar huis toe om vervolgens de rest van de dag in mn bed te liggen! Gelukkig waren een paar van mn huisgenoten thuis om een beetje voor me te zorgen. Vrijdag ook heel de dag in mijn bed gelegen, maar omdat het toen natuurlijk Christmas Eve was toch even een drankje gedaan in "The Pub Next Door".
Zaterdag opnieuw heel de dag in mijn bed gelegen, maar 18.00 werd ik opgehaald door Steve om Christmas te vieren bij zijn zus waar heel zijn familie was.
Wat een gekke, maar zeker gezellige familie is dat zeg! Ik was dan wel de jongste, maar er waren ook een hoop jongeren in de 20. Jammer dat ik alleen heel de aaf aan de cola moest zitten, maar dat maakte niet zoveel uit.
Zondag moest Steve werken en na het werk pikte hij me op om bij hem te wonen. Aangezien ik anders in januari extra huur moet betalen voor maar een paar dagen en ook omdat het daar veel gezelliger is. Zijn nichtje komt vaak over de vloer en wat andere vrienden. Sinds ik bij hem woon vind ik het echt veel gezelliger hier in Engeland. Hij heeft ook een Playstation, Nintendo, Guitar Hero, een keyboard enz. dus we vermaken ons wel, haha.

27 December ging ik naar London toe om iemand op te zoeken. Ze is ergens hele verre familie van me en het was de eerste keer dat ik haar zag, maar gelukkig konden we elkaar meteen vinden in de grote stad, want we hadden op een goede plek afgesproken. Ze woont echt in Picadilly Circus dus echt midden in London. Eerst in haar huis kopje thee gedronken en daarna liet ze me vele plekjes in London zien. Ze weet erg veel over London zelf, dus was wel interresant om ook te weten wat al die gebouwen nou precies zijn.
We zijn in de St. Paul's Cathedral geweest. Dat is een hele grote Cathedral, waar o.a. ook kroonprins Charles met Lady Diana Spencer was getrouwd.
We zijn ook naar het transportmuseum geweest, aangezien dat wel leuk was voor mijn beroep. Je zag daar de eerst bussen en metro's etc. en de metro (underground) in London was de eerste metro ter wereld! (Geopend in 1863). Later nog ergens wat gedronken en toen weer terug naar (Steve's) huis.

Woensdag 29 december gingen Steve en ik uit in London. To the TigerTiger bar in Picadilly Circus. Op de heenweg zagen we 2 Nederlandse meisjes, maar later hadden we ze niet meer gezien.
Het was echt super gezellig, maar... wat is het duur daar zeg! 1 Pint for 5 pounds! Maar ik ben echt blij dat ik eindelijk in London zelf ben uitgegaan.
De volgende dag moest ik alleen wel werken (Steve was wel vrij!)

31 december:
Oudjaarsdag!

Eerst heel de dag moeten werken maar iedereen ging rond half 5 al weg.
Dat was maar goed ook, want we hadden om 7 uur al in the pub afgesproken. Daar snel een drankje gedaan tot dat iedereen er was en toen op weg naar een restaurant. We hadden daar een dinner met z'n 12en in totaal. Na de maaltijd naar een pub/bar gegaan waar we kaartjes voor hadden, maar daar was het een beetje saai dus zijn we vervolgens naar iemands huis gegaan. Daar kwam gelijk iedereen goed in de sfeer en 12 uur was het dan nieuw jaar!
We verzamelde allemaal bij elkaar in het huis en de traditie hier is om elkaars handen gekruisd vast te houden en dan 1 of ander nr te zingen waarvan niemand de tekst weet.
Omdat het hier natuurlijk een uur tijdsverschil is met NL, deden we het om 1 uur nog een x! :D
Zaterdag iedereen lekker heel de dag brak in bed gelegenen voor de rest ook niet echt iets boeiends gedaan. Zondag met Steve & Kai (zn zoontje) naar London toe. Dit was nu de 3e keer in 1 week dat ik naar London was gegaan!
Laptop voor Kai gekocht als kerstcadeau en nog wat andere dingetjes gekocht en een heerlijke lunch gehad in een jungle restaurant.

Dit is mijn laatste week hier. Donderdag ga ik weer met de vrachtwagen naar huis.
Aan de ene kant wel jammer om weer naar huis te gaan, want nu begint het hier steeds gezelliger te worden, maar aan de andere kant wel zin om weer lekker echt naar huis te gaan.
Beetje jammer dat het zo lang heeft geduurd voordat ik wat leuke mensen leerde kennen, maar nu heb ik toch een paar leuke laatste weken gehad.

Byeeee!



  • 03 Januari 2011 - 15:11

    FaMo's:

    HAPPY NEW YEAR!!! to you and your friends.
    Hoop dat je weer helemaal opgeknapt bent. Maar dat zal toch wel, nu je in het jungle restaurant een heerlijke lunch, BANANEN zeker..., hebt gegeten ;-).
    Nog een paar nachtjes slapen...en dan ben je weer thuis. Doe ze de groeten daar en werkse.
    xxx FaMo's en Claire

  • 03 Januari 2011 - 16:32

    Jan-Willem:

    Michéle! Gelukkig nieuwjaar!

    Tot volgend weekend!

  • 03 Januari 2011 - 16:49

    Johanna:

    Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2011. Ook wil ik je sterkte wensen om al je spullen bij elkaar te pakken om weer mee naar hujis te nemen. Fijn dat je weer zo snel opgeknapt bent na je ziek zijn en fijn om te lezen dat er wel mensne zijn die naar je omzien. Geniet de laatste week maar van alles wat je daar geleerd hebt en een goede reis naar hujis,

    Tot dan, groet Johanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Slough

Slough

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2011

Thuiss!

03 Januari 2011

Happy New Year!

17 December 2010

Geslaagd weekend!

01 December 2010

Het begint wel steeds leuker te worden hier

12 November 2010

Lkkr weekendje thuis geweest
Michèle

Actief sinds 22 Aug. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 19665

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 30 December 2014

Cape Verde

23 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Slough

Landen bezocht: