Eerste werkdag?? - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Michèle Vernède - WaarBenJij.nu Eerste werkdag?? - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Michèle Vernède - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag??

Door: Michèle

Blijf op de hoogte en volg Michèle

11 November 2014 | Kaap Verdië, Santa Maria

Bom dia!

Zondag was het echt een leuke dag. We hadden twee pick-ups gehuurd voor 15 man, want ik de achterbak kon de rest, en hadden een hele eilandtour gedaan. We begonnen met driften in de woestijn en door de bergen heen te crossen (geheel op eigen risico). Super vet! Zo kwamen we echt op de mooiste plekjes met echt een prachtuitzicht (foto’s volgen). Vervolgens gingen we bij het haven(tje) wat eten. De haven was heel klein; ik zag maar twee echte scheepvaart schepen liggen en de rest kleine vissersbootjes. Toevallig kwam er net een visser met een onwijs grote vis de haven uit lopen. Na wat gegeten te hebben zijn we naar een plek gereden waar je, als het eb is, haaien kunt zien! Eerst moet je door best wel moeilijk stuk door het water heen lopen. Iedereen had z’n tassen op de rug, dus als er iemand viel was alles kapot, maar we waren heel voorzichtig. Uiteindelijk stonden we dus tot onze knieën in het water en paar meter verder zag je de vinnen van best veel haaien. Geeft echt wel een kick om deze beesten van zo dichtbij mee te maken. Hierna gingen we naar een zoutvlakte toe. Het water kwam niet hoger dan je scheenbeen, maar zodra je ging liggen dreef je zo door het water heen, zo apart! Onderweg nog allemaal lifters mee genomen; lokale jongetjes die een lift naar huis wilde en een Frans jong stel die ook dezelfde kant op moesten, kan gewoon allemaal. Het was echt een hele gave dag.

Vlakbij ons appartement is een plek waar ze schildpadden opvangen. Je kan daar schildpadden adopteren. De eitjes komen op die plek op het strand uit en als ze groot genoeg zijn worden ze op een rustig moment de zee in gebracht. Heel lief om die baby schildpadjes te zien! Hier waren we zaterdag heen geweest.

Maandag zou mijn eerste werkdag zijn. Om 14u afgesproken bij het gemeentehuis, maar doordat ons contactpersoon 0,0 Engels spreekt en wij geen vertaler bij ons hadden, stonden we snel weer buiten. Hij had het over een volgende afspraak pas volgende week, maar ik ga vandaag maar zelf op onderzoek uit, anders komt het er helemaal niets van terecht.

Voor de rest zijn de basisbehoeftes allemaal best duur en weinig keuze. Eten is voornamelijk blikvoer wat gerust uit landen als Nederland komt. Gewoon een blik doperwten of keukenrol in het Nederlands zijn er veel te vinden. Alcohol is daar en tegen dan weer best goedkoop. €1,70 voor bier/wijn, goed te doen! :) Ze betalen hier met Escudo’s, maar je krijgt vaak euro’s terug (wel opletten ivm wisselkoers). Met beide kan dus betaald worden.

Até à vista

Louise:

Zo te lezen hebben jullie al veel van het eiland gezien

• 12 November 2014 - 19:46

Johanna:

Heb erg genoten van het verhaal en de foto's. Ben benieuwd of jullie zelf op onderzoek moeten blijven gaan of dat ze toch ondersteuning bieden vanuit het gemeentehuis,
    Sterkte ermee,

Groet Johanna