December - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Michèle Vernède - WaarBenJij.nu December - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Michèle Vernède - WaarBenJij.nu

December

Door: Michèle Vernède

Blijf op de hoogte en volg Michèle

13 December 2014 | Kaap Verdië, Santa Maria

Bom dia!

We zijn alweer half december en Sinterklaas is ook hier langs gekomen! 5 December hebben we met de hele groep (20 man) bij ons in het appartement zijn verjaardag gevierd. Vooraf hadden we al lootjes getrokken en met een leuk spel erbij, hapjes en drankjes werd het een feestelijk avond met gedichten en cadeautjes. Ik heb een leuke duikbril gekregen, thanks!

Maar in de tussentijd zijn ook mijn broer een weekje langsgekomen en mijn ouders de week daarna. Met Victor ben ik veel wezen kiten. Samen drie lessen gehad en zelf ben ik gisteren nog voor mijn vierde en laatste keer geweest. Wel echt een gave sport hoor, vooral nu ik op het bord kan staan. Ook hebben Victor en ik een eiland tour gedaan, zie foto’s.
Mijn ouders zijn deze week gekomen en zitten nu in het vliegtuig terug naar het koude, stormachtige NL. Zij sliepen in een hotel vlak bij mijn appartement en hebben heerlijk genoten van dit lekker weer, het mooie strand en het heerlijke vakantiegevoel. Ook zij hebben een eilandtour gedaan, maar dan zonder mij. Erg leuk om ze allemaal weer gezien te hebben.

Mijn project heb ik zo goed als af. Concept versie heb ik al ingeleverd, dus nu nog wachten op feedback en de laatste puntjes op de ï zetten. Ik kan jullie vertellen, ik weet nu wel alles over afval. Hier op dit eiland stoppen ze alles in dezelfde container en vervolgens, wanneer het opgehaald is, wordt alles onder de grond begraven. Ze weten dat verbranden slecht is, maar dit vinden ze geen slechte methode?? De kennis is vrij laag, als ik de mensen vraag wat afval met ze doen hebben ze daar echt geen idee van. Ook word er echt niets gerycled hier, omdat ze daar gewoon het geld en de middelen niet voor hebben. Als aanbevelingen heb ik handige methodes om wel te gaan recyclen en statiegeld zou echt een hele goede methode zijn, al is het maar om de mensen bewust te maken dat ze het plastic moeten weggooien. Woensdag hebben we de presentatie en zijn we klaar met het project. Zaterdag ga ik eilandhoppen t/m de 28e en dan 29 december vlieg ik echt naar huis.

Ciao!

  • 13 December 2014 - 21:08

    Jolanda Soldaat:

    Oh meid,

    Wat een heerlijke foto's en een heerlijke verhalen. Ik ben stinkend jaloers, maar gun jou natuurlijk bovenal dit heerlijke avontuur. Goed werk!!!!
    Tot snel!

    Groetjes Tjal, Jo, en Lykke

  • 14 December 2014 - 09:18

    Johanna:

    Fijn dat je zo genieten, ik geniet van jouw foto's. Fijn dat je verslag ook al bijna klaar is. Toch wel bijzonder te lezen dat ze weinig van afvalverwerking nog weten. Ik hoop dat jullie daar een positieve bijdrage aan kunnen leveren,

    Groet Johanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michèle

Actief sinds 22 Aug. 2010
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 19651

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 30 December 2014

Cape Verde

23 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Slough

Landen bezocht: